Nové Porsche 911 GT3 RS
Vyrobené pre výkon
Stuttgart. Nové Porsche 911 GT3 RS neskrýva svoje úmysly: je nekompromisne navrhnuté pre maximálny výkon. 386 kW (525 PS) vysokovýkonné športové auto použiteľné aj na obyčajné cesty využíva všetky výhody technológií a konceptov z motorizmu. Okrem nasávacieho motora s vysokými otáčkami so športovým DNA a inteligentnou ľahkou konštrukciou, sú to práve chladiace a aerodynamické systémy 911 GT3 RS, ktoré ho spájajú s jeho motoristickým bratom 911 GT3 R.
Koncept centrálneho chladiča inšpirovaný motorizmom – základ pre aktívne aerodynamiky
Základom podstatného zlepšenia výkonu je koncept centrálneho chladiča – myšlienka, ktorá bola prvýkrát využitá víťazmi pretekov Le Mans triedy 911 RSR, a následne 911 GT3 R. Namiesto usporiadania s tromi chladičmi použitého pri predošlých autách, nové 911 GT3 RS sa spolieha na veľký, zakrivený centrálny chladič v prednej časti auta, umiestnený tam, kde sa u iných modelov 911 nachádza batožinový priestor.
To umožnilo využiť uvoľnený priestor na bokoch pre zabudovanie aktívnych aerodynamických prvkov. Plynulo nastaviteľné prvky krídla vpredu a na zadnom dvojdielnom krídle, v kombinácii s ďalšími aerodynamickými opatreniami, poskytujú 409 kg z celkovej prítlačnej sily pri 200 km/h. To znamená, že nové 911 GT3 RS vytvára dvakrát takú veľkú prítlačnú silu, ako jeho generačný predchodca 991.2, a trikrát takú veľkú prítlačnú silu, ako aktuálne 911 GT3. Pri rýchlosti 285 km/h je celková prítlačná sila 860 kg.
Systém na znižovanie odporu (DRS) sa používa v sériovom Porsche po prvýkrát. Na dosiahnutie nízkeho odporu a vyšších rýchlostí na rovných úsekoch trate DRS umožňuje sklopiť krídla stlačením tlačidla, v rámci špecifického prevádzkového rozpätia. Funkcia vzdušnej brzdy je aktivovaná počas núdzového brzdenia pri vysokých rýchlostiach: prvky krídla vpredu a vzadu sú nastavené na maximum, vytvárajúc tak efekt aerodynamického spomaľovania, ktoré podstatne pomáha kolesovým brdám.
911 GT3 RS ponúka tri režimy jazdy: normálny, športový a pretekársky. V Pretekárskom režime môžu byť základné nastavenia jednotlivo upravené. Okrem iných nastavení môže byť tlmenie pri rozťahovaní a stláčaní tlmiča na prednej a zadnej náprave nastavené osobitne a vo viacerých stupňoch. Zadný diferenciál môže byť tiež nastavený cez rotačné ovládače na volante. Dá sa to urobiť rýchlo a intuitívne s prevádzkovou a displejovou koncepciou tiež prevzatou z motoristického športu: Štyri individuálne otočné ovládače a tlačidlo systému pre zníženie odporu (DRS) sa nachádzajú na volante. Tieto otočné ovládače sú zreteľne graficky zobrazené na palubnej doske počas procesu nastavenia. 911 GT3 RS obsahuje tiež pretekársku obrazovku dobre známu z 911 GT3. Stlačením tlačidla môže vodič znížiť digitálne zobrazenia na dvoch sedem-palcových bočných obrazovkách len na podstatné informácie. Indikátory riadiacej páky naľavo a napravo od analógového tachometra boli tiež prevzaté z GT3.
Vysokootáčkový štvorlitrový šesťvalcový motor s protiľahlými valcami
Zvýšenie výkonu na 386 kW (525 PS) je dosiahnuté primárne novými vačkovými hriadeľmi s modifikovanými profilmi vačiek. Dvojitá spojka Porsche (PDK) so siedmimi rýchlosťami ma kratší celkový prevodový pomer ako 911 GT3. Nasávanie vzduchu na podvozku zabezpečuje, že prevodovka dokáže zvládnuť aj extrémne záťaže počas častého používania na dráhach. 911 GT3 RS zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 296 km/h v siedmom prevode.
Hliníkové monoblokové brzdy s pevným strmeňom, každá so šiestimi piestami, a kotúčové brzdy s priemerom 408 mm sú použité na prednej náprave.
V porovnaní s 911 GT3 boli priemery piestov zväčšené z 30 na 32 mm. Navyše hrúbka kotúčov bola zväčšená z 34 na 36 mm.
911 GT3 RS
WLTP (Celosvetový harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá): Kombinovaná spotreba paliva: 13.4 l/ 100 km; kombinované CO2 emisie: 305 g/km