NOVÉ LOGO AUDI
Známe motto Náskok vďaka technike vyjadruje inovatívny prístup k dizajnu vozidiel značky Audi. Podobne progresívne je aj nové logo.
Štyri prepojené kruhy zostávajú, samozrejme, zachované, prejdú však zmenou, ktorá reflektuje najnovšie trendy v grafickom a priemyselnom dizajne.
Štvorica kruhov v logu Audi je najdôležitejším rozpoznávacím znakom značky.
Audi ako samostatná značka ho používa od roku 1969. Odvtedy prešlo viacerými zmenami, ktoré rešpektovali dobové dizajnové cítenie.
K poslednej zmene došlo v roku 2016 - z chrómového sa zmenilo na čierne, zmizol 3D efekt a nepatrne sa zväčšili prekrývajúce sa oblasti medzi jednotlivými kruhmi. Transformácia loga bola zapríčinená digitalizáciou - 3D logo zobrazené na digitálnych nosičoch totiž nespĺňalo vysoké estetické kritériá značky. Nové 2D logo sa však neobjavilo automaticky aj na vozidlách. Idea preniesť nové logo z digitálneho sveta na vozidlo sa prvýkrát objavila v roku 2019. Samotný proces sa naplno spustil v roku 2020 - cieľom je, aby logo Audi bolo vždy a všade rovnaké. Redukované 2D logo odteraz nájdete všade - v printoch, na internete... a aj na samotnom vozidle.
Vizuálna redukcia však neznamená redukciu exkluzivity. Ako hovorí dizajnér André Georgi, zodpovedný za redizajn štvorice kruhov: "Logo na vozidle je dôsledne vyhotovené bez chrómu v bielej a čiernej farbe. Markantná biela farba bude zasadená do čierneho skleneného telesa, akoby sa vznášala, čím sa posilní jej vyžarovanie. Optickým zosvetlením bielou farbou získajú kruhy ploché, hodnotne pôsobiace vyhotovenie, ktoré však v detailoch pôsobí naďalej trojrozmerne."
Minimalistické logo lepšie zodpovedá filozofii značky. V popredí je dizajn vozidla premyslený do posledného detailu, označenie logom je sekundárne. Ako hovorí stratég značky Audi Frederik Kalisch: "Príliš nápadné označovanie by odpútavalo pozornosť od dizajnu našich automobilov a pravdepodobne by nebolo dobre prijaté našimi modernými a progresívnymi zákazníčkami a zákazníkmi."
Zdroj: audi.sk